Post Description
In Lost Horizon neem je de rol van Fenton Paddock op je. Deze buitengewone Britse jongeman is een voormalig legerofficier, die in het Hong Kong van 1936 probeert te overleven als smokkelaar. Op een dag roept de gouverneur zijn hulp in om Richard terug te vinden, de zoon van de prominente bestuurder en de beste vriend van Paddock. De zoektocht naar Richard zal Paddock naar drie continenten leiden en hem in flink wat benarde situaties doen verzeilen. Gelukkig weet Paddock daar wel raad mee.
Al snel ontdek je dat Nazi's te maken hebben met de verdwijning van Richard en dat brengt wat problemen met zich mee. Paddock staat al snel hoog op het fascistische lijstje van ongewenste personen en moet regelmatig heel creatief met zijn omgeving omgaan. Zoals vaker in adventure-games moet je een handjevol voorwerpen met elkaar combineren en ze op de juiste manier gebruiken om verder te komen. Dat levert vaak MacGyver-achtige oplossingen op. Kijk niet gek op als je tijdens het spelen met een schoenveter en kapotte radio een raketwerper of namaakberggeit in elkaar flanst.
Briljant Knutselbrein
Lost Horizon is een ambachtelijk gemaakte point-and-click adventure, zoals ze die twintig jaar geleden bouwden. Beetje jammer is dan ook dat er in die decennia weinig is gebeurd met het genre. Het duurde niet lang voordat we het gevoel kregen dat persoonlijke inbreng geen rol speelt in Lost Horizon. De enige oplossing is die van de schrijver en meer mag je niet doen. Op een gegeven moment wisten we het ook niet meer, waardoor we op goed geluk de prulletjes in Paddocks opmerkelijk ruime broekzakken tegen elkaar gingen wrijven, in de hoop dat zijn briljante knutselbrein er wat mee kon.
Daardoor keken we vol bewondering toe hoe Fenton met wat samengeraapt afval een Duitse soldaat wist uit te schakelen. Het wrong wel een beetje bij ons. Was het niet veel makkelijker geweest om hem buiten westen te slaan met de nutteloze boomstronk die we nog ergens hadden liggen? Desalniettemin blijven de oplossingen leuk en inventief genoeg om te blijven boeien. Ook zijn er andere puzzels die wat meer van de speler vragen. Het zijn er niet veel, maar een strategisch geplaatste draai-de-knoppen-om-in-de-juiste-volgorde-puzzel doet een hoop om het geheel gevarieerd te houden.
veel plezier!
Comments # 0